31 Ekim 2008

Neden Açık Hava Okçuluk Yarışması ?

- Konuşmadan duramıyorum, dayanamıyorum kardeşim!
-Milletin parasını en doğru ve en iktisatlı şekilde değerlendirmek lazım değil mi ?

- En çok ben istedim Türkiye' ye Korel' li bir antrenör veya danışmanın gelmesini. Çünkü bir kaptan lazımdı milli takıma, ayrıca temelden bir Türk okçuluk atış tekniği üretmek lazımdı, Türk antrenörlerinin yetiştirilmesi lazımdı.
- ( Aynen katılıyorum aşağıda yorum yapan arkadaşlarıma; ne gerek vardı bu yarışmaya, önümüzdeki mart ayında Okçuluk Salon Dünya şampiyonası var. Hangi mantıkla bu yarışmaya 20 bin YTL. harcanıyor. Yap salon yarışması da Salon Dünya Şampiyonası için bir kriter olsun, sonra salon için kampını yap, ben hiç bir şey anlamadım inanın.)
- Konumuza devam edelim; Korel' li antrenör gelir ve senin kurduğun okçuluk sisteminde görevini yapar ,zincirin bir halkası olur. Ama sen Kore' li antrenör bunu dedi,Kore' li öyle yapacak dersen olmaz. Adama veriyorsan beş bin dolar gerekirse pas pas yaptıracaksın, gerekirse hedef de taşıttırcaksın, verdiğin para milletin parası. Önüne bir amaç koyacaksın hocanın; belli zamanda şunlar yapılacak ve sonrada ne kadar başarılı olmuş takip edeceksin, gerektiğindede güle güle kardeşim diyebileceksin. Allah için Kore' li hocamız çok iyi bir okçuluk antrenörü ve her şeyi vermeye hazır, o halde çalıştır hocayı, tüm bilgisini bizim antrenörlerimize versin. Antrenör yetiştirsin,altyapıdan sporcu yetiştirsin, hocayı çalıştır, al bilgisini, kitap yap kardeşim !
- Ama hala İnanıyorum ki bu dönemde Türk okçuluğunda güzel gelişmeler olacak inşaallah. Çünkü artık kimse başarısızlığı hazmedemiyor ve okçuluk yönetimi de başarılı olmak zorunda.
- Daha öncede söylediğim gibi benden yardım isterlerse, her zaman yardıma hazırım. Okçulukta başarılı olmak için nasıl bir sistem gerektiğini biliyorum ve bu sistemi nasıl kuracağımı da biliyorum.
(Aşağıya üretken yorum yazan duyarlı tüm spor dostlarına teşekkür ederim.)
Adsız dedi ki...
Bakınız bu hafta sonu Antalya'da Gençler ve Büyükler Türkiye şampiyonası adı altında Federasyon Müsabaka düzenliyor. Şimdi Türkiyede okçulukla ilgili olan herkes biliyorki açık hava müsabaka sezonu kapandı 4-8 Mart 2009 tarihleri arasında Polonya'da Salon Dünya Şampiyonası yapılacak şu dönemde Açık Hava yarışması düzenlemenin akılla mantıkla ne alakası var sözümona önümüzdeki yaz sezonu için milli takım seçmesi olacakmış ne alakaya ne maydonoz ne gerek var bu açık hava müsabakasına bu dönemde önünüzde Kapalı salon Dünya şampiyonası varken bütçeniz fazlamı verdide para harcamaya yer arıyorsunuz
31 Ekim, 2008
Adsız dedi ki...
enson bildiğimiz kadarı ile Mayıs 2008'de Genç Büyük Türkiye Şampiyonası düzenlendi peşinden Antalya Grand Prix'i yapıldı aradan 5 ay geçiyo hiç yarışma yok Açıkhava sezonu kapanıyor Açıkhavada yapılan son sezon müsabakası Gençler Dünya Şampiyonası bundan sonra 2009 Yazına kadar Açıkhava müsabakası yok ne alaka ise Kasım ayında açıkhava müsabakası düzenleniyor biz bir anlam veremedik yakın zamanda bir uluslararası açıkhava müsabakası yapılacakta Federasyon haricinde milletin haberimi yok?
31 Ekim, 2008
Adsız dedi ki...
Duyduğumuza göre bu yarışma gelecek yaz sezonu için Milli Takım seçmesi olacakmış iyide bu müsabaka tek başına seçme yapmak için kritermi? kaldıkı 2x70m. müsabakası ile seçme yapılması ne kadar mantıklı neden Genel 4 mesafe üzerinden yapılmıyor ayrıca bu seçme müsabakası ise neden bu kadar geç bir tarihe alınıyor kaldıki açıkhava sezonu kapanmışken ve önümüzde yakın bir tarihtede uluslararası bir açıkhava müsabakası yokken.
31 Ekim, 2008
Adsız dedi ki...
Arkadaşlar iyi güzel yazmışsınızda bu sorularınızın muhattabı federasyon bence federasyonun resmi sitesine yazın bakalım cevap vereceklermi?
31 Ekim, 2008
Adsız dedi ki...
Federasyonun sitesine yazmaya gerek yok sonuçta burasıda okçuluk camiasının ortak kürsüsü sayılır eğer merak edipte burayı takip ediyorsalar burayada cevap yazabilirler ayrıca federasyonun sitesinde buraya benzer bir yorum sayfasıda yok akıl edip düzenlerlerse orayada isteyen istediğini yazar
31 Ekim, 2008
Adsız dedi ki...
Rıdvan hocam hangi 20000 YTL.siz onu 2x20000 deyiverin daha makul olur. 198 sporcu +Hakemler+idareciler+ organizasyon giderleri vs. belki federasyonun kendi harcaması 20000 tutar biliyorsunuzki müsabakada ilk 8 ve derece alan sporculara harcırah ödeniyor diğer sporcuların maliyetinide hesaba kattığınız takdirde rakam 2'ye katlar geçebilirde.
01 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Benim düşüncem Milli Takımın başına dışardan teknik adam getirmeden önce getirilmesi düşünülen şahsın önce Türkiye'de okçuluğun durumu nasıl ne eksikleri var bu ülkenin sosyo ekonomik yapısı nedir bu spor bu ülkede ne şartlarda yapılıyor önce bunu iyice araştırmalı yapabilecekleri hakkında federasyon kendisinden bir rapor hazırlamasını talep etmeli ve tüm bölge idarecileri ile genel bir toplantı yapılarak teknik adamın hazırlayacağı kendi gözlem ve araştırmalarına dayanan raporun incelenmesi neticesinde alınacak kararlar doğrultusunda hareket edilmeliydi ama böyle yapılmadı Kore'li bir teknik adam piyangodan çıkar gibi Milli Takımın başına getirildi. tabiki bu tercihin yapılmasında Kore'nin Dünya Okçuluğundaki konumuda gözardı edemeyiz ancak Koreli Teknik adam kendi ülkesinin şartlarında başarılı olabilir ama Türkiye şartlarında neler yapabilecek bunu sözleşmesi bitene kadarki zaman zarfında hepberaber göreceğiz. umarız ne bizler nede kendisi hüsrana uğramaz
01 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Bu müsabaka Açıkhava değil salon müsabakası olarak düzenlenmeliydi önlerinde 4 ay sonra Salon Dünya şampiyonası varken bu açıkhava müsabakası ne amaca hizmet ediyor madem açıkhava müsabakası yapacaktınız son 5 aydır yaz dönemi içinde neden yapmadınız yapılan iş savurganlıktan başka birşey değil
01 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Koreli Hoca takımın başına geçeli 10 ay gibi bir süre oldu ama daha hiç bir radikal reel bir çıkış göremedik halen daha Türkiye şartlarına adepte olabilecek bir plan geliştiremedi anlaşılan, kaldıkı bu hocanın Türkiye'yi ve Türkiye şartlarınıda algılayabildiğini sanmıyorum.
01 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Bencede birileri hocaya Türkiye şartlarını gerçekçi olarak anlatmalı buraya gelmeden önce ne düşündü kendisine ne anlatıldı bilemiyoruz ama zaman daralıyor ve takımın başında 1'inci yılınıda doldurmak üzere ve açıkçası Türk Okçuluğu hakkındaki plan ve projeleri neler nasıl bir hazırlık planlaması içinde federasyondan bir takım talepleri oldumu bu taleplerinin ne kadarı onaylandı reel hedefleri neler malesef hükümet sırrıymış gibi bu konularda kimsenin bilgisi haberi yok biz hocayı takımın başına getirdik o ne gerekiyorsa yapar mantığınıda hiç doğru bir yaklaşım olarak görmüyoruz.
01 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Yarışma sonuçlarını gördükten sonra bu müsabakanın %90 çalışılmadan hazırlıksız yapıldığı belli oldu. puanlar milli takım seçmesi kriteri olabilecek düzeyde bile değil bu sonuçlarla takım oluşturulacaksa ayıp olur. Son Türkiye Şampiyonasındaki puan ortalaması bile bundan daha yüksekti.
02 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Biz federasyonun sağlıklı bir Milli Takım seçme kriterine sahip olduğunu düşünmüyoruz, çünkü hangi kriterlere göre sporcu değerlendiriliyor o bile belli değil Kimi zaman sporcunun müsabakalara katılım oranı kimi zaman puan ortalaması baz alınıyornet bir kıstas yok sporcu başarılı bir grafik sahibide olsa sezon içinde 1 veya 2 müsabakaya katılamadı diye takım dışında bırakılabiliyor sezonun en iyi puanını çıkarmış olsa bile kaldıkı Federasyonun Türkiye şartlarında sporcuya her müsabakaya katılım şartı aramasıda mantıklı değil böyle bir şart ancak Okçuluk'ta Profesyonelliğe geçilmesi durumunda söz konusu olabilir şu anki mevcut durumda değil.
02 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Kimin planlı programlı çalıştığı varki Federasyonun bile resmi sitesinde yayınladığı faaliyet programlarına ve Yarışma tarihlerine çoğu zaman uyduğuda yok kendilerince bir mazeretleri vardır. Mutlaka, ama resmi bir kurumunda güvenilirliği olması için düzenlediği programlarda bir tutarlılık olması gerekir. laf olsun diye faaliyet programı düzenlenmez herhalde
02 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Bence vakit geçirmeden Salon şampiyonasının yapılması şart, Dünya Salon Şampiyonasına çok bir zaman kalmadı ne zaman müsabaka ve Kamp yapılacak sporcuların eksikleri tamamlanacak henüz belli değil böyle giderse gene geç kalınacak.
02 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Sayın Başkana yeni dönemde başarılar diliyoruz umarız böyle sitelerde ki öneri ve eleştirileri de takip ediyorsa dikkate alır.
02 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Pek kimsenin burada yazılanlara kulak astığını zannetmiyorum uzun zamandır takip ediyorum okçulukta hiçbir otorite burada yapılan eleştiri ve önerilerle ilgili resmi bir açıklamada bulunmuyor demekki alakadar olan yetkili bir merci yok boşuna kendinizi yormayın arkadaşlar kendiniz çalıp kendiniz dinliyorsunuz.
03 Kasım, 2008
Adsız dedi ki...
Allah sonumuzu hayır etsin
03 Kasım, 2008

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Bakınız bu hafta sonu Antalya'da Gençler ve Büyükler Türkiye şampiyonası adı altında Federasyon Müsabaka düzenliyor. Şimdi Türkiyede okçulukla ilgili olan herkes biliyorki açık hava müsabaka sezonu kapandı 4-8 Mart 2009 tarihleri arasında Polonya'da Salon Dünya Şampiyonası yapılacak şu dönemde Açık Hava yarışması düzenlemenin akılla mantıkla ne alakası var sözümona önümüzdeki yaz sezonu için milli takım seçmesi olacakmış ne alakaya ne maydonoz ne gerek var bu açık hava müsabakasına bu dönemde önünüzde Kapalı salon Dünya şampiyonası varken bütçeniz fazlamı verdide para harcamaya yer arıyorsunuz

Adsız dedi ki...

enson bildiğimiz kadarı ile Mayıs 2008'de Genç Büyük Türkiye Şampiyonası düzenlendi peşinden Antalya Grand Prix'i yapıldı aradan 5 ay geçiyo hiç yarışma yok Açıkhava sezonu kapanıyor Açıkhavada yapılan son sezon müsabakası Gençler Dünya Şampiyonası bundan sonra 2009 Yazına kadar Açıkhava müsabakası yok ne alaka ise Kasım ayında açıkhava müsabakası düzenleniyor biz bir anlam veremedik yakın zamanda bir uluslararası açıkhava müsabakası yapılacakta Federasyon haricinde milletin haberimi yok?

Adsız dedi ki...

Duyduğumuza göre bu yarışma gelecek yaz sezonu için Milli Takım seçmesi olacakmış iyide bu müsabaka tek başına seçme yapmak için kritermi? kaldıkı 2x70m. müsabakası ile seçme yapılması ne kadar mantıklı neden Genel 4 mesafe üzerinden yapılmıyor ayrıca bu seçme müsabakası ise neden bu kadar geç bir tarihe alınıyor kaldıki açıkhava sezonu kapanmışken ve önümüzde yakın bir tarihtede uluslararası bir açıkhava müsabakası yokken.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar iyi güzel yazmışsınızda bu sorularınızın muhattabı federasyon bence federasyonun resmi sitesine yazın bakalım cevap vereceklermi?

Adsız dedi ki...

Federasyonun sitesine yazmaya gerek yok sonuçta burasıda okçuluk camiasının ortak kürsüsü sayılır eğer merak edipte burayı takip ediyorsalar burayada cevap yazabilirler ayrıca federasyonun sitesinde buraya benzer bir yorum sayfasıda yok akıl edip düzenlerlerse orayada isteyen istediğini yazar

Adsız dedi ki...

Rıdvan hocam hangi 20000 YTL.siz onu 2x20000 deyiverin daha makul olur. 198 sporcu +Hakemler+idareciler+ organizasyon giderleri vs. belki federasyonun kendi harcaması 20000 tutar biliyorsunuzki müsabakada ilk 8 ve derece alan sporculara harcırah ödeniyor diğer sporcuların maliyetinide hesaba kattığınız takdirde rakam 2'ye katlar geçebilirde.

Adsız dedi ki...

Benim düşüncem Milli Takımın başına dışardan teknik adam getirmeden önce getirilmesi düşünülen şahsın önce Türkiye'de okçuluğun durumu nasıl ne eksikleri var bu ülkenin sosyo ekonomik yapısı nedir bu spor bu ülkede ne şartlarda yapılıyor önce bunu iyice araştırmalı yapabilecekleri hakkında federasyon kendisinden bir rapor hazırlamasını talep etmeli ve tüm bölge idarecileri ile genel bir toplantı yapılarak teknik adamın hazırlayacağı kendi gözlem ve araştırmalarına dayanan raporun incelenmesi neticesinde alınacak kararlar doğrultusunda hareket edilmeliydi ama böyle yapılmadı Kore'li bir teknik adam piyangodan çıkar gibi Milli Takımın başına getirildi. tabiki bu tercihin yapılmasında Kore'nin Dünya Okçuluğundaki konumuda gözardı edemeyiz ancak Koreli Teknik adam kendi ülkesinin şartlarında başarılı olabilir ama Türkiye şartlarında neler yapabilecek bunu sözleşmesi bitene kadarki zaman zarfında hepberaber göreceğiz. umarız ne bizler nede kendisi hüsrana uğramaz

Adsız dedi ki...

Bu müsabaka Açıkhava değil salon müsabakası olarak düzenlenmeliydi önlerinde 4 ay sonra Salon Dünya şampiyonası varken bu açıkhava müsabakası ne amaca hizmet ediyor madem açıkhava müsabakası yapacaktınız son 5 aydır yaz dönemi içinde neden yapmadınız yapılan iş savurganlıktan başka birşey değil

Adsız dedi ki...

Koreli Hoca takımın başına geçeli 10 ay gibi bir süre oldu ama daha hiç bir radikal reel bir çıkış göremedik halen daha Türkiye şartlarına adepte olabilecek bir plan geliştiremedi anlaşılan, kaldıkı bu hocanın Türkiye'yi ve Türkiye şartlarınıda algılayabildiğini sanmıyorum.

Adsız dedi ki...

Bencede birileri hocaya Türkiye şartlarını gerçekçi olarak anlatmalı buraya gelmeden önce ne düşündü kendisine ne anlatıldı bilemiyoruz ama zaman daralıyor ve takımın başında 1'inci yılınıda doldurmak üzere ve açıkçası Türk Okçuluğu hakkındaki plan ve projeleri neler nasıl bir hazırlık planlaması içinde federasyondan bir takım talepleri oldumu bu taleplerinin ne kadarı onaylandı reel hedefleri neler malesef hükümet sırrıymış gibi bu konularda kimsenin bilgisi haberi yok biz hocayı takımın başına getirdik o ne gerekiyorsa yapar mantığınıda hiç doğru bir yaklaşım olarak görmüyoruz.

Adsız dedi ki...

Yarışma sonuçlarını gördükten sonra bu müsabakanın %90 çalışılmadan hazırlıksız yapıldığı belli oldu. puanlar milli takım seçmesi kriteri olabilecek düzeyde bile değil bu sonuçlarla takım oluşturulacaksa ayıp olur. Son Türkiye Şampiyonasındaki puan ortalaması bile bundan daha yüksekti.

Adsız dedi ki...

Biz federasyonun sağlıklı bir Milli Takım seçme kriterine sahip olduğunu düşünmüyoruz, çünkü hangi kriterlere göre sporcu değerlendiriliyor o bile belli değil Kimi zaman sporcunun müsabakalara katılım oranı kimi zaman puan ortalaması baz alınıyor
net bir kıstas yok sporcu başarılı bir grafik sahibide olsa sezon içinde 1 veya 2 müsabakaya katılamadı diye takım dışında bırakılabiliyor sezonun en iyi puanını çıkarmış olsa bile kaldıkı Federasyonun Türkiye şartlarında sporcuya her müsabakaya katılım şartı aramasıda mantıklı değil böyle bir şart ancak Okçuluk'ta Profesyonelliğe geçilmesi durumunda söz konusu olabilir şu anki mevcut durumda değil.

Adsız dedi ki...

Kimin planlı programlı çalıştığı varki Federasyonun bile resmi sitesinde yayınladığı faaliyet programlarına ve Yarışma tarihlerine çoğu zaman uyduğuda yok kendilerince bir mazeretleri vardır. Mutlaka, ama resmi bir kurumunda güvenilirliği olması için düzenlediği programlarda bir tutarlılık olması gerekir. laf olsun diye faaliyet programı düzenlenmez herhalde

Adsız dedi ki...

Bence vakit geçirmeden Salon şampiyonasının yapılması şart, Dünya Salon Şampiyonasına çok bir zaman kalmadı ne zaman müsabaka ve Kamp yapılacak sporcuların eksikleri tamamlanacak henüz belli değil böyle giderse gene geç kalınacak.

Adsız dedi ki...

Sayın Başkana yeni dönemde başarılar diliyoruz umarız böyle sitelerde ki öneri ve eleştirileri de takip ediyorsa dikkate alır.

Adsız dedi ki...

Pek kimsenin burada yazılanlara kulak astığını zannetmiyorum uzun zamandır takip ediyorum okçulukta hiçbir otorite burada yapılan eleştiri ve önerilerle ilgili resmi bir açıklamada bulunmuyor demekki alakadar olan yetkili bir merci yok boşuna kendinizi yormayın arkadaşlar kendiniz çalıp kendiniz dinliyorsunuz.

Adsız dedi ki...

Allah sonumuzu hayır etsin

“Archery is a good mental sport. It teaches you a lot discipline”

Okçuluk faydalı bir zihinsel spordur. Bize bir çok displin kazandırır.