18 Nisan 2009

Haydi Okçuluğumuzu Kurtaralım

- Başarı için gerekli olan ögeleri objektif olarak söyleyecek kim varsa söylesin, başarı için ne yapılacaksa gücü olan yapsın. Hep birlikte oturalım konuşalım ama kimse ipi kendi tarafına çekmesin. Türk okçuluğu bir medeniyetin simgesidir, o simgeyi tekrar canlandıralım.

- Yukarıdaki cümleyi boşuna yazmadım,bu yarışma gördüğüm manzara karşısında donup kaldım. Neydi bu manzara; '' okçuluk sporunun başarılı olması için elinden gelen herşeyi yapan ama gelişmelerin olumsuzluğu karşısında çözümleri yetersiz kalan bir yönetim. Ortalıkta dolaşıp ispiyonculuklarıyla bir yerlere gelmeye çalışan kişiler.Yıllarca milli takımda görev alan sporcuların yanlış evrak bildirimlerinden dolayı aldıkları çok büyük cezalar ve hala başarısız bir kaç antrenörün milli takımda görev almaya devam etmeleri. Hakettikleri halde milli takım kamplarına bile çağrılmayan sporcular. Yarışma esnasında hakem kulesinde yemek yiyen genç hakemler ''.

- Ben olsam tekrar yeni bir yapılanmaya giderim. Antrenör çalıştayı gibi yine üniversitenin öncülüğünde TÜRK OKÇULUĞUNU KURTARALIM adı altında bir çok çalıştay yaparım. Ama idarecesini, antrenörünü, sporcusunu, velisini vede spor yazarlarını da çağırırım. Alınan kararları da objektif ve dürüst uygularım. Daha çok çözüm yolları varda önemli olan uygulamak, şimdilik bu kadar.

- 17-19 Nisan 2009 Antalya yarışasının sonuçları :
Gençler ve Büyükler İlkbahar Okları Şampiyonası Sonuçları (Kaynak : Okç.Fedrs. Sits.) ...>>>


- Kocaeli Compound Yay Genç Bayan Takımı Şampiyon Olurken, Kocaeli' nin Gururu Dinçer EKİZ Yine Şampiyon Oldu.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Rıdvan Abi çok doğru tespitlerin var ne diyebilirim ki. Hak ettiği halde kampa bile çağrılmayan sporcular var. Bu yarışmada gördüğüm kadarıyla bu kafalarla Türk Okçuluğu hiç bir yere gidemez. Dincer Abiyi! :) tebrik eder başarılar dilerim.

Mehmetcan Yegen dedi ki...

Türk okçuluğunun başında dogru kişiler olmalı. Baştakiler insan seçmemeli.
Çok derecesi olan, tanınan bi sporcu bişeye itiraz ettigi zaman hemen kabul ediliyor, diğerlerini sallamıyolar bile. Benim kendi başıma geldi, geldikten sonra diğer sporcuların da bu konuda haksızlıga ugradıgı daha fazla dikkatimi cekmeye basladı. Bu türk okculugundaki eksiklerden çok kücük bi kısım sadece, benim gözlemlediğim.
Okçuluk sporuna katılım fazla ama başlayanlar bir süre sonra bırakıyor hep. Bölgelere ayırılan fonlar çok az. Daha önce de bu forumda çok kez belirttim. Sporcuya rahat bir calısma ortamı saglanması lazım. Biz kendi bölgemizde elimizden geldigince yardımlasıyoruz ama diğer bölgelerden pek bi yardım gordugumuzu soyleyemem. Ben compound atıyorum, kücümsemek istemem ama İstanbul takımından bi cocukla eleme atıyoruz takım atıslarında. Benim yayım 1980 lerden kalma, oklarım kadet ok. Cocugun malzemesine bakıyorum. Pro elite yay, Ace oklar. Çocuk makaralı 10 u bilmiyor. Olimpik onla aynı sanıyor. Teknik desen hiç konusmaya gerek yok. Çek, sarıyı gör at. Ama sahip oldugu imkanlar bize gore cok fazla. Ezilen bölgelerden biri de Hatay. Onların da compound malzemede cok eksigi var benim gözlemledigim kadarıyla.
Benim elestirm yanlıs anlasılmasın. Keske herkesde Pro eliteler, ace ler x10 lar olsa ama; Bir bölgede olup diğer bölgede olmayınca yarışma cok saçma bir hal alıyo. Resmen Puanlar parası çok olan bölgeye akıyor..
Herkesin söylemek isteyip de söyleyemedigi seyler bunlar. Açıkca ismimi de belirtiyorum, kim bana düşman olucaksa olsun yeterki yukardakiler uykusundan uyanıp şu sorunları görsün, okçulugumuz bi kademe atlasın.. Tesekkürler.

“Archery is a good mental sport. It teaches you a lot discipline”

Okçuluk faydalı bir zihinsel spordur. Bize bir çok displin kazandırır.