13 Ağustos 2008

OKÇU DOĞRUYU SÖYLER

- ATATÜRK' ümüzün bir kaç sözüyle giriş yapmak istiyorum.
'' Her çeşit spor etkinliklerini, Türk gençliğinin millî eğitiminin ana unsurlarından saymak gerekir. Bu işte hükümetin, şimdiye kadar olduğundan daha çok ciddî ve dikkatli davranması, Türk gençliğini spor bakımından da millî heyecan içinde özenle yetiştirmesi önemli tutulmalıdır.1937 (Atatürk'ün S.D.I, s. 387)
Başarılı olmak için her türlü yardımdan çok bütün milletçe sporun niteliği, değeri anlaşılmak ve ona kalpten sevgi göstermek, onu vatanî görev saymak gerekir.1926 (Atatürk'ün S.D.1I, s. 245
)
Ünlü güreşçi Kurtdereli Mehmet'e yazdığı mektup:Seni cihanda büyük ün almış bir Türk güreşçisi olarak tanıdım. Parlak başarılarının sırrını şu sözlerle açıkladığını da öğrendim: "Ben her güreşte arkamda Türk milletinin bulunduğunu ve millet şerefini düşünürüm!" Bu dediğini, en az, yaptıkların kadar beğendim. Onun için senin bu değerli sözünü, Türk sporcularına bir meslek ilkesi olarak belirtiyorum. Bununla senden ve sözlerinden ne kadar çok memnun olduğumu anlarsın.1931 (Tarih IV, Türkiye Cumhuriyeti, Haz: T.T.T.C, s. 268)''

- Kaynak: http://www.atam.gov.tr/index.php?Page=FikirDusunceler&IcerikNo=64

-Haydi bakalım, bizim (okçuluk) için olimpiyat bitti; beklenildiği gibi yine elimiz boş dönüyoruz !
-Yine dalgalandıramadık bayrağımızı, yine başımız önde; oysa ki Dünya'ya okçuluğu öğreten bizim milletimiz değilmidir, Türk milleti olmasaydı bir çok şey gibi bu günkü okçulukta yarım yamalak olmayacakmıydı?. Öyleyse ... Devamı ... >>>

Hiç yorum yok:

“Archery is a good mental sport. It teaches you a lot discipline”

Okçuluk faydalı bir zihinsel spordur. Bize bir çok displin kazandırır.